Forum Stowarzyszenia
Użytkownik
Kto wie kiedy dokładnie przedłużono Wał Miedzeszyński do Otwocka, nadając mu formę drogi "pierwszorzędnej" (według nomenklatury z map drogowych II RP). Czy była to nawierzchnia betonowa (jak na niemieckich autostradach czasów Adolfa, czy naszej drogi do Wyszkowa budowanej w 1937 pod kierunkiem inż. Karmelika).
Łaknę wiedzy na temat nawierzchni, dat budowy, projektanta/budowniczego....
Offline
Użytkownik
Daros napisał:
w 2004
Dobrodzieju, żarty sobie Acan ze mnie robisz, a mnie ta informacja jest nader potrzebna. Chodzi - rzecz jasna - o lata 1930.
Offline
administrator
Jak widać po masowym odzewie, może być ciężko
Offline
Użytkownik
wonsbelfer napisał:
....
Codzienna gazeta handlowa 15-16 MAJA 1938 R. - donosi:
....Np. w centrum miasta wolno jechać z szybkością do 40 klm na godzinę, natomiast na Wale Miedzeszyńskim,
gdzie ruch zwłaszcza na jesieni, w zimie i na wiosnę jest bardzo słaby,
obowiązuje przepis 30 klm na godzinę (przedtem 15 klm na godz.),
przy czym przepis ten jest wysunięty daleko po za granice miasta....
Offline
Użytkownik
lekr napisał:
wonsbelfer napisał:
....
Codzienna gazeta handlowa 15-16 MAJA 1938 R. - donosi:
....Np. w centrum miasta wolno jechać z szybkością do 40 klm na godzinę, natomiast na Wale Miedzeszyńskim,
gdzie ruch zwłaszcza na jesieni, w zimie i na wiosnę jest bardzo słaby,
obowiązuje przepis 30 klm na godzinę (przedtem 15 klm na godz.),
przy czym przepis ten jest wysunięty daleko po za granice miasta....
Bóg zapłać.
Christfox'ie Czcigodny - gdyby było to łatwe - nie prosiłbym o pomoc.
Offline
Użytkownik
Na stronie warszawa.wiki - Kolej Jabłonowska
napisali Dodatkową konkurencją dla linii stał się przebudowany w 1932 roku Wał Miedzeszyński
To może własnie w 32 r. przedłużono do Otwocka jeśli Wał stał się konkurencją dla ciuchci.
Ale czy to pewna data?
http://www.kolejkamarecka.pun.pl/gallery.php?pid=8976
PS. na jeziorowa.fora.pl/osiedle-zerzen
jest taka informacja
1928-1929 Na Wale Miedzeszyńskim ułożono twardą nawierzchnię z kamienia
· 1900 Kontynuacja prac zabezpieczających Pragę przed wylewami Wisły. Niestety prace te nie zabezpieczały a nawet zwiększały zagrożenie powodziowe na terenie wsi Las i Wawra;
· 1902-5-21 Nowy plan zabezpieczenia terenu od Saskiej Kępy do Zerznia ze strony Wisły. Wał był przewidziany na wodę o wysokości 7 metrów. Koszt budowy 550 tysięcy rubli. Z powodu wysokich kosztów drobni rolnicy z terenów objętych planem odmówili zgody na budowę;
· 1902-7 Akcje agitacyjne mające na celu uzyskanie zgody na budowę wału przynoszą skutek i zmieniają nieprzyjazne nastawienie mieszkańców;
· 1903 Klęska powodzi uniemożliwia podjecie prac nad budową wału;
· 1904 Klęska nieurodzaju;
· 1905-3-11 Uchwalono na zebraniu gminnym w Wawrze stanowisko w sprawie budowie wału. Mieszkańcy zobowiązali się do płacenia po 1 rublu od każdej morgi przez 30 lat począwszy od 1 stycznia 1907 roku. Roboty podzielono na 3 etapy. W pierwszym etapie zabezpieczono teren od Miedzeszyna do wsi Las i Bluszcze. Budowa zaplanowana i wykonana niestarannie spowodowała znaczne podniesienie się wód gruntowych na terenie Lasa;
· 1911 Zakończenie budowy Wału Miedzeszyńskiego;
http://osiedlezerzen.waw.pl/index.php?o … &Itemid=41
I jeszce ciut o Wale jest tutaj, ale trzeba się wyłuskac z całości
http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=31&t=121298
Jako ciekawostkę można podać iż np.droga prowadząca z Warszawy w kierunku Puławy-Dęblin (obecny Wał Miedzeszyński) była brukowana
Ostatnio edytowany przez osa (8.10.2010 11:01:18)
Offline
Użytkownik
Bardzo pięknie dziękuję.
Offline
administrator
Ja też. Utwierdzam się w przekonaniu, że warto tu zaglądać
Offline