Forum Stowarzyszenia
administrator
...i wyprzedaje historyczny tabor. Jak informuje Wyborcza, właśnie spięniężyło jeden z czterech posiadanych wagonów 3Aw. Może by i w tym nie było nic specjalnie złego - wagon stanie przy trasie dawnej kolejki w okolicy Milicza. Fakt, że z Sochaczewa ubędzie jeden z wagonów wykorzystywanych na wycieczkowej trasie do Tułowic, można jeszcze jakoś tłumaczyć. Zagadkowa wydaje się natomiast wartość transakcji - ponoć sprzedano wagon za 4 tysiące złotych.
Kilka wyrwanych z kontekstu fragmentów:
O transakcji nic nie wiedziała Rada Naukowa Muzeum Kolejnictwa. Jej przewodniczący - dr Zbigniew Tucholski, prezes Polskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Wąskotorowych - jest zaskoczony (...)
Zasiadająca w radzie Jolanta Wiśniewska, kierownik Muzeum Warszawskiej Pragi, przypomina, że zgodnie z ustawą o muzeach na zbycie eksponatu znajdującego się w inwentarzu muzeum musi wyrazić zgodę minister kultury.
Problem w tym, że wagon 3Aw, który znalazł się w Sochaczewie w latach 80. lub 90., w inwentarzu Muzeum Kolejnictwa nie figurował. Wpisania go na listę zbiorów zaniedbała poprzednia dyrekcja. Niedawno Urząd Marszałkowski przeprowadził w muzeum kontrolę i zalecił m.in. uporządkowanie inwentarza.
Przedstawiciele Muzeum Kolejnictwa mają całkiem inne zdanie o stanie wagonu i jego wartości. - To był wrak - mówi Ferdynand Ruszczyc, dyrektor muzeum. Nie chce jednak mówić o szczegółach transakcji. Odsyła do głównego konserwatora w muzeum Adama Gerstmanna. - Sprzedaliśmy go właśnie po cenie złomu, bo tyle był wart.
Tak z ciekawości: ile waży 3Aw? Jakoś nie mogłem przed chwilą znaleźć danych technicznych tego wagonu.
Całość tu: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 … gn=1077927
Tu można dla porównania spojrzeć, ile Powiat Milicki zapłacił za inne tego typu wagony - od 27 do 38 tysięcy: http://eprzetargi.org/Ogloszenie.aspx?pid=662065
Offline
administrator
Zapomniałem, a tu obok jest wątek o tej samej instytucji - http://www.kolejkamarecka.pun.pl/viewtopic.php?id=1414 . Nie wynika z niego, że Mauzoleum się nie ceni, wręcz przeciwnie (polecam cennik, zwłaszcza ostatnią pozycję: http://www.muzeumkolejnictwa.waw.pl/Dow … cennik.pdf ). Jak to się wszystko ma do sprzedaży wagonu za tak śmieszne pieniądze?
Offline
Jest coraz lepiej.
Jeśli chciałbyś, aby twoje dziecko popatrzyło sobie na jeżdżącą kolejkę na makiecie to musisz sie liczyć z wydatkiem 2 zł za 2 minuty jazdy, za jeden skład (sic!)
Czyli koszt uruchomienia czterech składów na dwie minuty to już 8 zł.
Generalnie byłoby mi przykro gdyby zamknięto muzeum kolejnictwa, ale jednocześnie odczułbym na pewno pewną mściwą satysfakcję.
Ostatnio edytowany przez balcerek (31.01.2012 12:51:40)
Offline
administrator
Czyżby im w ramach kryzysu RWE aż tak podniosło cenę prądu?
To muzeum jest potrzebne. Takie muzeum jest żenujące. Nie mam pojęcia, co się tam dzieje i dlaczego. Zgromadzenie Starszych Panów Łaskawie Uruchamiających Makietę?
Kolej to zjawisko jedyne w swoim rodzaju. Coś, co w niewytłumaczalny sposób porusza i jednoczy rzesze fanatyków. Mauzoleum jest mauzoleum, jednak. Od dawna tej nazwy - przecież nie wymyślonej przeze mnie, pochodzącej od innych miłośników kolei - używam. I coraz bardziej mi ona pasuje do tego, co tam widać. Smutno mi, naprawdę.
Offline
Tak, przy okazji, to jakiś czas temu była, podobno całkiem pozytywnie opiniowana przez różne strony, koncepcja przeniesienia Muzeum Kolejnictwa do jednej z Hal na terenie Huty Warszawa ... nie ... Luccini ... nie ... Accelor cós tam ...
Biorąc pod uwagę że lubię (fotografować) kolej i że hutę mam pod nosem, to nie wiecie czy coś w tym względzie się dzieje?
Może na remont zbierają?
Offline
administrator
Aj, gdzie też go już miało nie być... Jakiś czas temu, już była znana dokładna data przeprowadzki parowozów na bocznice przy Grodzieńskiej, cieszyłem się jak głupi, bo to tuż koło mnie. Gdybym jutro przeczytał, że ekspozycja przeniesie się do Hajnówki, też by mnie to nie zdziwiło. Podejrzewam, że w końcu wszystko pójdzie na złom (a makietę wyżebrze od likwidatora jakaś organizacja pozarządowa i podaruje któremuś przedszkolu - i to będzie jedyna korzyść z wieloletniego istnienia Mauzoleum).
Offline