Forum Stowarzyszenia
administrator
Tak mi siê pomy¶la³o, ¿e mogê tu informowaæ o aktualizacjach - zw³aszcza, ¿e nie s± one tak czêste, jak by siê chcia³o Niniejszym zaczynam.
Dzi¶ uzupe³ni³em (w wielu przypadkach powa¿nie) dane dotycz±ce przebiegu s³u¿by Px-ów nr: 1721, 1724, 1725, 1727, 1749, 1752, 1786, 1788, 1905, 1906, 1910, 1911, 1912, 1913 i 1918.
Offline
administrator
Dzi¶ w dziale "Dokumenty" pojawi³y siê - dziêki naszemu koledze Jarkowi - dwa nowe rozk³ady jazdy, z lat 1926 i 1942.
Offline
administrator
Nareszcie poprawi³em kretyñski podpis pod lotniczym zdjêciem cegielni Osinki, informuj±cy o rzekomych ¶ladach bocznicy z pocz±tku dwudziestego wieku.
Na marginesie. Owszem, ¶lady s± - jeden mam nawet w domu - tylko zupe³nie nie tam, gdzie je przedtem lokalizowa³em... A ¶lady, o których - do dzi¶ - informowa³a strona, dotycz± ca³kiem innej kolejki (trochê mo¿na zobaczyæ tu: http://kolejkamarecka.pun.pl/gallery.php?cid=1, a trochê tu: http://kolejkamarecka.pun.pl/gallery.php?cid=29).
Offline
administrator
Od rana trochê popoprawia³em rozmaite techniczne dziadostwa - tego raczej nikt nie zauwa¿y
Nieco pó¼niej - o ile czas pozwoli - zamierzam nareszcie wrzuciæ trochê ¶wie¿ych materia³ów z Pustelnika, Strugi...
Offline
administrator
Zrobione W dziale o stanie obecnym pojawi³y siê zdjêcia z Pustelnika (cegielnia Osinki - tak 600 jak i 800 mm) i Czarnej Strugi. Oficjalnie tez ruszy³ dzia³ po¶wiêcony wspomnieniom.
W dziale "ostatnie 30 lat" przyby³a jedna (marnej jako¶ci) pocztówka ze stacji w Radzyminie.
Offline
Moderator
chrisfox napisał:
Oficjalnie tez ruszy³ dzia³ po¶wiêcony wspomnieniom.
No to bêdzie mo¿na wspominaæ. Najlepiej to wychodzi przy
Offline
administrator
Z³apa³em byka za rogi i rozwalam zagadki linii Wawer-Zegrze. Z jakim skutkiem - wiadomo. Ich weiss nicht - ale troszkê podgoni³em.
Offline
Moderator
chrisfox napisał:
W dziale "ostatnie 30 lat" przyby³a jedna (marnej jako¶ci) pocztówka ze stacji w Radzyminie.
Co¶ nie co¶ na niej widaæ. Zdjêcie zosta³o zrobione pod koniec lat sze¶ædziesi±tych lub na pocz±tku siedemdziesi±tych. Parowóz ma du¿e, lustrzane reflektory i sprê¿arkê dwustopniow± umieszczon± przy dymnicy po stronie pomocnika.
Offline
administrator
A, to zaraz poprawiê. Peiksa i wagony wypatrzy³em, na reszcie siê nie znam a jako¶æ tak koszmarna, ¿e gdyby nie parowóz, pewnie bym typowa³ rok 1897
Offline
administrator
¯eby nie wszystko by³o a¿ tak oczywiste do³o¿y³em dwie mapki z biegn±c± od Wawra w kierunku Nowego Dworu lini± normalnotorow±. Jak tak dalej pójdzie, zapewne niebawem oka¿e siê, ¿e z Wawra przez Strugê do Zegrza (i dalej) istnia³a regularna komunikacja sterowcami...
Offline
administrator
W dziale "Ludzie" umie¶ci³em zdjêcie domniemanego () W³adys³awa Dzwonkowskiego.
Offline
administrator
Dzi¶ kolejne trzy zdjêcia - je¶li kto¶ ¶ledzi sprawê, bêdzie wiedzieæ, sk±d siê wziê³y - w dziale o ostatnich latach. Dwa razy Targowa, raz Stalowa.
Offline
administrator
Tym razem nieoficjalnie - bo na stronie jeszcze tych rzeczy (z wyj±tkiem jednej informacji) nie ma. Otó¿, mam chyba szczê¶cie do synów maszynistów Otrzyma³em wczoraj sporo ciekawych danych a nawet dwa piêkne dokumenty, od syna p. Eugeniusza Beszczyñskiego, który razem z Eugeniuszem Szuppe je¼dzi³ do Radzymina i z powrotem przy u¿yciu PX48-1786. Nazwisko ju¿ siê w tabelce (http://www.marki.net.pl/kolejka/ludzie.html) znalaz³o, reszta informacji musi jeszcze odrobinkê poczekaæ na moj± lu¼niejsz± chwilê. Z ciekawostek: p. Beszczyñski otrzyma³ w pa¼dzierniku 1973 prawo kierowania pojazdem trakcyjnym (jestem w posiadaniu skanu ), które wykorzysta³ m.in. w styczniu 1975, wprowadzaj±c na platformê ostatniego Px-a ze Stalowej.
A przy okazji. Wspomniana tabelka ma jeszcze jedna bia³± plamê... Kto by³ pomocnikiem Jerzego Szuplewskiego na Px48-1912 ?
Offline
administrator
Oficjalnie, aktualizacja siê odby³a - dosz³y trzy obrazki z dokumentami (w tym wspomniane prawo jazdy na parowóz) i trochê informacji personalnych. Tych ostatnich (ca³kiem ciekawych), jeszcze trochê do³o¿ê - zapewne jutro.
Offline
Moderator
chrisfox napisał:
Kto by³ pomocnikiem Jerzego Szuplewskiego na Px48-1912 ?
Trudno bêdzie to dzi¶ ustaliæ. Niestety, up³ynê³o 40 lat. Dane personalne, które kiedy¶ przekaza³em te¿ mog± byæ rozbie¿ne z danymi przekazanymi przez P. Beszczyñskiego. Dane P. Beszczyñskiego pochodz± z lat siedemdziesi±tych natomiast moje z okresu 1965-70, zreszt± w tym okresie kadra te¿ siê zmienia³a - awanse, emerytury, przeniesienia s³u¿bowe, pobór do wojska itp.
Offline
administrator
chrisfox napisał:
Kto by³ pomocnikiem Jerzego Szuplewskiego na Px48-1912 ?
Wyg³upiam siê, jak zwykle
Mo¿e siê to kiedy¶ uda ustaliæ, zapewne "przy okazji". O ¿adnych rozbie¿no¶ciach z danymi otrzymanymi od Ciebie, nic mi na razie nie wiadomo. Jakie¶ zmiany zapewne by³y - w razie czego, zrobi siê w tabelce wiêcej miejsca, b±d¼ doda jakie¶ komentarze. Póki co, cieszê siê bardzo tym, co jest.
Uprzedzaj±c nieco informacje na stronie: drugi z pomocników na parowozie 1786, Wies³aw Gacioch, o¿eni³ siê z siostr± p. Beszczyñskiego (a on sam z kolei poj±³ za ¿onê pracownicê stacji Radzymin). Jan Beszczyñski - ojciec p. Eugeniusza - równie¿ pracowa³ na KDM, jako konduktor (wspomina³em o nim na stronie, nie znaj±c jeszcze imienia). Takie to by³o rodzinne przedsiêbiorstwo
Offline
administrator
Uczyni³em dzi¶ co¶, co powinienem wykonaæ ju¿ do¶æ dawno temu - doda³em zestawienie u¿ywanych pod koniec lat sze¶ædziesi±tych wagonów towarowych.
Z ciekawo¶ci a¿ sobie policzy³em - dzisiejsza aktualizacja by³a sze¶ædziesi±t± ósm± od premiery strony 12 grudnia 2003. W ci±gu piêædziesiêciu miesiêcy, daje to ¶rednio raz na dwadzie¶cia dwa dni. Bior±c pod uwagê zaanga¿owanie, z jakim podchodzê do projektu, nie jest a¿ tak ¼le
Offline
administrator
chrisfox napisał:
nie jest a¿ tak ¼le
Owszem, zawsze mo¿e byæ gorzej. Mieli¶my w³a¶nie ³adnych parê miesiêcy bez najmniejszej aktualizacji.
Dzi¶ pozwoli³em sobie skopiowaæ z ksi±¿ki tow. Surgiewicza (dziêki Gajosowi - k³aniam siê nisko) kilka zdañ wspomnieñ jednego z pierwszych maszynistów - Adama Grudziñskiego, który swoj± karierê na kolejce rozpocz±³ w Drewnicy w roku 1899.
Offline
Moderator
chrisfox napisał:
który swoj± karierê na kolejce rozpocz±³ w Drewnicy w roku 1899.
A ja tam zakoñczê
Offline
administrator
Dzi¶ dwa nowe obrazki z Radzymina w dziale o ostatnich trzydziestu latach. Mam jeszcze jakie¶ ambitne plany (m. in. aktualny widoczek Px48 1911), ale chwileczkê bêd± musia³y poczekaæ - zapewne do przysz³ego tygodnia, taki rozk³ad jazdy
Offline