Forum Stowarzyszenia
administrator
Tak mi się pomyślało, że mogę tu informować o aktualizacjach - zwłaszcza, że nie są one tak częste, jak by się chciało Niniejszym zaczynam.
Dziś uzupełniłem (w wielu przypadkach poważnie) dane dotyczące przebiegu służby Px-ów nr: 1721, 1724, 1725, 1727, 1749, 1752, 1786, 1788, 1905, 1906, 1910, 1911, 1912, 1913 i 1918.
Offline
administrator
Dziś w dziale "Dokumenty" pojawiły się - dzięki naszemu koledze Jarkowi - dwa nowe rozkłady jazdy, z lat 1926 i 1942.
Offline
administrator
Nareszcie poprawiłem kretyński podpis pod lotniczym zdjęciem cegielni Osinki, informujący o rzekomych śladach bocznicy z początku dwudziestego wieku.
Na marginesie. Owszem, ślady są - jeden mam nawet w domu - tylko zupełnie nie tam, gdzie je przedtem lokalizowałem... A ślady, o których - do dziś - informowała strona, dotyczą całkiem innej kolejki (trochę można zobaczyć tu: http://kolejkamarecka.pun.pl/gallery.php?cid=1, a trochę tu: http://kolejkamarecka.pun.pl/gallery.php?cid=29).
Offline
administrator
Od rana trochę popoprawiałem rozmaite techniczne dziadostwa - tego raczej nikt nie zauważy
Nieco później - o ile czas pozwoli - zamierzam nareszcie wrzucić trochę świeżych materiałów z Pustelnika, Strugi...
Offline
administrator
Zrobione W dziale o stanie obecnym pojawiły się zdjęcia z Pustelnika (cegielnia Osinki - tak 600 jak i 800 mm) i Czarnej Strugi. Oficjalnie tez ruszył dział poświęcony wspomnieniom.
W dziale "ostatnie 30 lat" przybyła jedna (marnej jakości) pocztówka ze stacji w Radzyminie.
Offline
Moderator
chrisfox napisał:
Oficjalnie tez ruszył dział poświęcony wspomnieniom.
No to będzie można wspominać. Najlepiej to wychodzi przy
Offline
administrator
Złapałem byka za rogi i rozwalam zagadki linii Wawer-Zegrze. Z jakim skutkiem - wiadomo. Ich weiss nicht - ale troszkę podgoniłem.
Offline
Moderator
chrisfox napisał:
W dziale "ostatnie 30 lat" przybyła jedna (marnej jakości) pocztówka ze stacji w Radzyminie.
Coś nie coś na niej widać. Zdjęcie zostało zrobione pod koniec lat sześćdziesiątych lub na początku siedemdziesiątych. Parowóz ma duże, lustrzane reflektory i sprężarkę dwustopniową umieszczoną przy dymnicy po stronie pomocnika.
Offline
administrator
A, to zaraz poprawię. Peiksa i wagony wypatrzyłem, na reszcie się nie znam a jakość tak koszmarna, że gdyby nie parowóz, pewnie bym typował rok 1897
Offline
administrator
Żeby nie wszystko było aż tak oczywiste dołożyłem dwie mapki z biegnącą od Wawra w kierunku Nowego Dworu linią normalnotorową. Jak tak dalej pójdzie, zapewne niebawem okaże się, że z Wawra przez Strugę do Zegrza (i dalej) istniała regularna komunikacja sterowcami...
Offline
administrator
W dziale "Ludzie" umieściłem zdjęcie domniemanego () Władysława Dzwonkowskiego.
Offline
administrator
Dziś kolejne trzy zdjęcia - jeśli ktoś śledzi sprawę, będzie wiedzieć, skąd się wzięły - w dziale o ostatnich latach. Dwa razy Targowa, raz Stalowa.
Offline
administrator
Tym razem nieoficjalnie - bo na stronie jeszcze tych rzeczy (z wyjątkiem jednej informacji) nie ma. Otóż, mam chyba szczęście do synów maszynistów Otrzymałem wczoraj sporo ciekawych danych a nawet dwa piękne dokumenty, od syna p. Eugeniusza Beszczyńskiego, który razem z Eugeniuszem Szuppe jeździł do Radzymina i z powrotem przy użyciu PX48-1786. Nazwisko już się w tabelce (http://www.marki.net.pl/kolejka/ludzie.html) znalazło, reszta informacji musi jeszcze odrobinkę poczekać na moją luźniejszą chwilę. Z ciekawostek: p. Beszczyński otrzymał w październiku 1973 prawo kierowania pojazdem trakcyjnym (jestem w posiadaniu skanu
), które wykorzystał m.in. w styczniu 1975, wprowadzając na platformę ostatniego Px-a ze Stalowej.
A przy okazji. Wspomniana tabelka ma jeszcze jedna białą plamę... Kto był pomocnikiem Jerzego Szuplewskiego na Px48-1912 ?
Offline
administrator
Oficjalnie, aktualizacja się odbyła - doszły trzy obrazki z dokumentami (w tym wspomniane prawo jazdy na parowóz) i trochę informacji personalnych. Tych ostatnich (całkiem ciekawych), jeszcze trochę dołożę - zapewne jutro.
Offline
Moderator
chrisfox napisał:
Kto był pomocnikiem Jerzego Szuplewskiego na Px48-1912 ?
Trudno będzie to dziś ustalić. Niestety, upłynęło 40 lat. Dane personalne, które kiedyś przekazałem też mogą być rozbieżne z danymi przekazanymi przez P. Beszczyńskiego. Dane P. Beszczyńskiego pochodzą z lat siedemdziesiątych natomiast moje z okresu 1965-70, zresztą w tym okresie kadra też się zmieniała - awanse, emerytury, przeniesienia służbowe, pobór do wojska itp.
Offline
administrator
chrisfox napisał:
Kto był pomocnikiem Jerzego Szuplewskiego na Px48-1912 ?
Wygłupiam się, jak zwykle
Może się to kiedyś uda ustalić, zapewne "przy okazji". O żadnych rozbieżnościach z danymi otrzymanymi od Ciebie, nic mi na razie nie wiadomo. Jakieś zmiany zapewne były - w razie czego, zrobi się w tabelce więcej miejsca, bądź doda jakieś komentarze. Póki co, cieszę się bardzo tym, co jest.
Uprzedzając nieco informacje na stronie: drugi z pomocników na parowozie 1786, Wiesław Gacioch, ożenił się z siostrą p. Beszczyńskiego (a on sam z kolei pojął za żonę pracownicę stacji Radzymin). Jan Beszczyński - ojciec p. Eugeniusza - również pracował na KDM, jako konduktor (wspominałem o nim na stronie, nie znając jeszcze imienia). Takie to było rodzinne przedsiębiorstwo
Offline
administrator
Uczyniłem dziś coś, co powinienem wykonać już dość dawno temu - dodałem zestawienie używanych pod koniec lat sześćdziesiątych wagonów towarowych.
Z ciekawości aż sobie policzyłem - dzisiejsza aktualizacja była sześćdziesiątą ósmą od premiery strony 12 grudnia 2003. W ciągu pięćdziesięciu miesięcy, daje to średnio raz na dwadzieścia dwa dni. Biorąc pod uwagę zaangażowanie, z jakim podchodzę do projektu, nie jest aż tak źle
Offline
administrator
chrisfox napisał:
nie jest aż tak źle
Owszem, zawsze może być gorzej. Mieliśmy właśnie ładnych parę miesięcy bez najmniejszej aktualizacji.
Dziś pozwoliłem sobie skopiować z książki tow. Surgiewicza (dzięki Gajosowi - kłaniam się nisko) kilka zdań wspomnień jednego z pierwszych maszynistów - Adama Grudzińskiego, który swoją karierę na kolejce rozpoczął w Drewnicy w roku 1899.
Offline
Moderator
chrisfox napisał:
który swoją karierę na kolejce rozpoczął w Drewnicy w roku 1899.
A ja tam zakończę
Offline
administrator
Dziś dwa nowe obrazki z Radzymina w dziale o ostatnich trzydziestu latach. Mam jeszcze jakieś ambitne plany (m. in. aktualny widoczek Px48 1911), ale chwileczkę będą musiały poczekać - zapewne do przyszłego tygodnia, taki rozkład jazdy
Offline