Forum Stowarzyszenia
administrator
Ładny obrazek z fb:
Pętla przed gmachem głównym, wiadomo, była. Czym jest natomiast tor biegnący dalej ówczesną Polną? Pewnie bocznicą. Wiemy coś o niej?
Offline
Użytkownik
Proponuję poniższy:
http://www.kolejkamarecka.pun.pl/viewtopic.php?id=1153
Offline
administrator
Nie, o tym akurat torze nic tam nie ma
Offline
chrisfox napisał:
Ładny obrazek z fb
O, integrujemy się z FB?
Za Trasbus:
"1926.12. - Opublikowano projekt długofalowej rozbudowy sieci tramwajowej w mieście. Część z zaprojektowanych tras zrealizowano do wybuchu II Wojny Światowej, część zaś pozostało jedynie projektami (częściowo z racji późniejszej rezygnacji rozwoju sieci tras na wąskich ulicach Śródmieścia) (...)
Projektowane linie tramwajowe, niezrealizowane:
(...) » od placu Zawiszy ulicami: Koszykową i Polną do placu przed Politechniką Warszawską ..."
Może to to?
Offline
administrator
Nie integrujemy się z fb. Korzystamy z tego kanału - doceniając jego efektywność - mimo całego niesmaku, jaki temu korzystaniu towarzyszy. Z twittera też korzystamy, ani trochę go nie lubiąc - cóż, takie parszywe konieczności I owszem, dostrzegam, że sporo można tam ciekawostek znaleźć. Archeolodzy też bardzo chętnie grzebią po śmietnikach
Merytorycznie: bardzo by to było fajne, tylko lata się trochę nie zgadzają. Politechnika to zdecydowanie nie okolice, o których mam jakieś pojęcie, ale ponoć pętla była czynna do roku 1919, czy jakoś tak - w każdym razie, na planie z 1924 już jej nie ma. Oczywiście, fizycznie mogła istnieć dłużej - niestety, nie wiem, nie znam się
Offline
Nie sugerowałbym się planami. Na tym z 1930 roku w ogóle nie ma żadnej pętli. W każdym razie nie nie zauważam ich w pobieżnym przejrzeniu.
A nie. Jest coś na Gęsiej.
Jeśli plac Politechniki przestał być przystankiem krańcowym, to go pewnie nie zaznaczali jednocześnie nie likwidując torów. Nie znam się na tramwajach, ale czy ten, który tam stoi, to nie jest jakiś wóz techniczny sadząc po dziwnym, doczepionym wagonie? Dawna pętla to idealne miejsce na wykorzystanie jej do celów technicznych.
Offline
miglanc
W "Warszawskich tramwajach elektrycznych 1908-2008" w spisie torów towarowych użytkowanych w latach 1908-1918, wymieniony jest tor przy Noakowskiego.
Najprawdopodobniej wchodził on na teren Politechniki Warszawskiej, przecinając go na przestrzał i wychodząc na Nowowiejską. Słuźył zapewne (?) do obsługi elektrowni na terenie PW.
weldon napisał:
A nie. Jest coś na Gęsiej.
Jeśli chodzi o tą przy cmenatrzu żydowskim na Okopowej, to była zdaje sie nie tyle pętlica co trójkąt.
Ale może Lipton uściśli i ewentualnie potwierdzi albo wyprostuje
Swoją drogą, chętnie zobaczyłbym jakąś fotkę tego miejsca z czasów funkcjonowania tam krańca, o ile jakakolwiek istnieje.
Offline
administrator
No właśnie, przypomniałem sobie, że mam "Tramwaje" i nawet trochę szukałem, ale jakoś nie trafiłem na tę informację, dziękuję. Mam drobną dysfunkcję, układ tego dzieła od zawsze wydaje mi się dość skomplikowany i jakoś niezbyt dobrze się w nim poruszam.
Offline
Przy Twardowskiej pętla też niby zakończyła żywot wieki temu, ale nie tylko jej nie zlikwidowali, ale jeszcze okazała się ostatnio bardzo przydatną.
Na Młocinach zlikwidowali, ale to z prozaicznego powodu, bo po drodze zniknęły szyny dojazdowe.
Tramwajarze chyba niechętnie rozbierają tory i oddają teren nawet, teoretycznie, już im niepotrzebny
Wydaje mi się, że na orto z 35 roku nie ma już śladu po tych torach.
Offline
Użytkownik
Czołem wszystkim,
Niestety wczoraj nie miałem już siły odpalać kompa... Do tego się przeprowadzam. Ale tak szybko:
- @chrisfox: to jest bocznica do PW (jak już ktoś napisał), niestety jest jeszcze dużo znaków zapytania przy tym torze...,
- @weldon: to najprawdziwszy skład liniowy ,
- @roox: mówisz o fotce Okopowa/Gęsia? Słabo...,
- @chrisfox1: do wymienionego przez Ciebie "dzieła" nie ma się co przywiązywać, bo więcej rzeczy zaczyna się tam nie zgadzać niż zgadzać...
Niestety większość rzeczy mam jeszcze w starym mieszkaniu, więc nie mogę paru szczegółów zweryfikować.
Offline