Forum Stowarzyszenia
administrator
(po cichutku)
Niebawem powinien ruszyć kolejny dział kolejkowej strony, w którym postaram się ponudzić nieco o najbliższych okolicach linii. Mam na myśli przede wszystkim zakłady, które z usług kolejki korzystały, ale nie pogardzę też niczym innym. Jeśli ktoś coś... wiecie Polecam się.
Offline
Moderator
Ja chętnie przeczytam .....i obejrzę zdjęcia także z tych dalszych okolic. Ruszaj szybciutko. A komu będzie się to wydawać nudnawe .....to niech nie czyta.
Offline
administrator
Mechanik Jarząbek napisał:
komu będzie się to wydawać nudnawe .....to niech nie czyta.
O, jakie to zbliżone do mojego stanowiska...
Troszkę materiałów mam, więc może nie potrwa to bardzo długo. Może wieczorem zacznę... Się zobaczy
Offline
Użytkownik
Sie zobaczy sie zobaczy sie wezmie do roboty;)
Bardzo chetnie sie pooglada te cuda.
Pozdrawiam.
Offline
administrator
Cuda, jak cuda. Niektóre raczej nieefektowne - chociaż mnie się podobają
Offline
Moderator
Offline
administrator
Aj, nadzwyczajne Widać nawet bocznicę do składu węgla.
Offline
Moderator
chrisfox napisał:
Widać nawet bocznicę do składu węgla.
Zgadza się. Ale nie bezpośrednio. Ten widoczny kawałeczek toru po prawej stronie zdjęcia prowadził też do torów odstawczych. Do składu węgla można było dojechać tym właśnie torem, za następną zwrotnicę, po przełożeniu i cofnięciu parowozu.
Offline
Moderator
Autorem tego zdjęcia jest Pan Klaus Kieper podróżujący z Niemiec za naszą wschodnia granicę. Zdjęcie zostało wykonane 31 sierpnia 1969 roku chyba tylko dlatego, że Pan Kieper zobaczył Ty2 z pruskim tendrem serii 32D2 a przy okazji na drugim planie znalazły się odstawione wagony kolejki mareckiej i dźwig na terenie składu węgla.
Offline
Moderator
Offline
administrator
No tak. Ja dysponuję planem z układem torów przed rokiem 1943 - tam składu jeszcze w ogóle nie ma.
Ale fajne fotki...
Offline
Użytkownik
Witam Szanownych Forumowiczów,
jestem tutaj nowy, mam na imię Kamil, zarejestrowałem się żeby dowiedzieć się nieco na temat byłej stacji Warszawa Wileńska Marki. Przejeżdżałem ostatnio obok tej nastawni widocznej na zdjęciu powyżej, budyneczek przyciąga uwagę, myślę, że dzięki bardzo ładnej murowano-drewnianej konstrukcji. Chrisfox, mógłbyś zamieścić plan z układem torów tej stacji? Ciekawi mnie jak przebiegały tory obok nastawni i pod wiaduktem. Posiada może ktoś jakieś stare zdjęcia z czasów funkcjonowania tej stacyjki?
pozdrawiam serdecznie,
Kamil K.
Ostatnio edytowany przez K.K. (27.12.2009 14:30:26)
Offline
Moderator
Jak z kładki patrzymy na budynek nastawni to po lewej stronie przebiegał tor wąski a po prawej tory normalne, zarówno te do W-wy Wileńskiej jak i te już dziś nieistniejące do Targówka. Tor wąski przebiegał m/w tak jak dziś jest ułożony chodnik i krzyżował się z łącznicą norm. kawałeczek dalej za miejscem gdzie dziś ścieżka dochodzi do chodnika. Od strony st. Targówek wąsk. był semafor i żeberko ochronne.
Tor pod wiaduktem przebiegał zwyczajnie / a jak miał niby przebiegać?/ Zaraz za wiaduktem był rozjazd, od którego odchodził tor do WMD W-wa Stalowa. Zwrotnicę i rogatki obsługiwała drużyna konduktorska.
Za tym rozjazdem było następne skrzyżowanie z torem normalnym - bocznica do Schichta i do WMD.
Offline
Użytkownik
Dziękuję bardzo za cenne informacje, jednak jak miałby ktoś jakiś plan z układem torów to bardzo bym prosił. Zastanawiam się nad zbudowaniem makiety fragmentów tej stacji (część wąskotorowa) w skali 1:87, jednak nie posiadając chociażby planu nic za bardzo nie zdziałam.
Ostatnio edytowany przez K.K. (27.12.2009 15:50:16)
Offline
Moderator
Uściślijmy - Stacji wąskiej Warszawa Wileńska Marki nie było. Pod tą nazwą funkcjonowała tylko normalnotorowa stacja towarowa, położona na szlaku Zielonka - Warszawa Wileńska. Od tej stacji odchodziła nieistnijąca łącznica do Targówka /normalnotorowego/ i istniejąca do Warszawy Wsch. Rozrządowej.
Obok była stacja kolei mareckiej - Warszawa Targówek. Poza opisanym skrzyżowaniem tor normalny dochodził jeszcze tylko do składu węgla kolejki.
Offline
Użytkownik
Czyli mówimy o nieistniejącej już niestety stacji wąskotorowej Warszawa Targówek. Dzięki za rozjaśnienie, muszę poczytać jeszcze dokładniej na temat samej kolejki mareckiej.
Tory kolejki szły tuż przed nastawnią tak? Czy z drugiej strony budynku nastawni, tak jak idzie obecnie chodnik?
Offline
Moderator
Tor kolejki przebiegał po lewej stronie nastawni - tak jak dziś przebiega chodnik. Nastawnia miała okna i na tą stronę - dziś zabite dyktą.
Offline
Użytkownik
Dobrze wiedzieć. Jak zdobędę zadowalający mnie plan z układem torów to podjadę pomierzyć tę nastawnię, bardzo mi się podoba. Może nikt mnie nie ścignie.
EDIT:
czy mniej więcej tak szedł tor wąski? (na czarno), normalny kolorem szarym, nastawnia widoczna.
http://img301.imageshack.us/i/99653315.png/
Ostatnio edytowany przez K.K. (27.12.2009 17:09:07)
Offline
Na stronie kolejki można kilka zdjęć znależć, żeby było szybciej może pomogą zdjęcia poniżej?
Zagadka: skąd było robione to zdjęcie?
Offline
Moderator
Oczywiście ze wspominanej nastawni. A zdjęcie pochodzi z filmu zrealizowanego w ostatnim okresie kursowania kolejki pt. Radzymińska Kolej Wąskotorowa.
Offline