Forum Stowarzyszenia
administrator
Niektóre są banalne, inne mniej
mam to w cyklu wrześniowych zdjęć ze Skarżyska-Kamiennej - więc może to też tam
już i tu o to zdjęcie pytałem - i nic
wiadomo - Kierbedź od warszawskiej strony
to też mam opisane jako Skarżysko - choć oczywiście dowodów brak
gdzie to może być...
wiadomo - Średnicowy
z tym się kiedyś strasznie biedziliśmy - a to tylko Leszno od Karmelickiej w stronę Tłomackiego
(wstyd nie wiedzieć )
Offline
chrisfox napisał:
http://www.thornb2b.co.uk/Poland_at_War … 122%20.jpg
już i tu o to zdjęcie pytałem - i nic
Skoro jest 22 jadacy na Kolo, to troche ulatwia to zycie:
od 5 maja 1940 22 kursowalo z pl. Teatralnego, Bielanska, Tlomackie, Leszno, Mlynarska, Obozowa na Kolo. I na te petle docieral przez caly okres okupacji. Natomiast zmienial sie przebieg trasy:
od 19 marca 1941 trasa zmienila sie o tyle, ze 22 jechal z pl. Teatralnego przez Senatorska, pl. Bankowy Przechodnia (powrot Zabia), pl. Zelaznej Bramy, pl. Mirowski, Chlodna, Wolska do Mlynarskiej.
od 1 czerwca 1942 trase wydluzono do Wiatracznej. 22 jechalo od tej petli Grochowska, Zamoyskiego, Targowa, Zygmuntowska, Mostem Kierbedzia, Nowym Zjazdem, Krakowskim Przedmiesciem, Trebacka, Focha do pl. Teatralnego i dalej dotychczasowa trasa na Kolo.
od 1 kwietnia 1943 22 wycofano z Chlodnej, oraz Wolskiej i powrocono do wariantu trasy z okresu od maja 1940 do marca 1941. Latem 1943 byly jeszcze jednokierunkowe objazdy przez Most Poniatowskiego, ze wzgledu na remont torow na Moscie Kierbedzia. Ale do wybuchu powstania stalych zmian trasy juz nie bylo.
Jezeli 22 jedzie na Kolo, to na pewno interesuje nas strona parzysta ulic. Zabudowa ze zdjecia w zaden sposob nie pasuje mi do Pragi i Grochowa. Podobnie tez trasa na Kolo na Mlynarskiej i Obozowej. Z ulic Srodmiejskich odpada Krakowskie, Trebacka, Focha, Bielanska, Senatorska. Z pozostalych mnie najbardziej jakos interesowala Chlodna. Pozostalo przejzec zdjecia z Referatu Gabarytow. Chodna szczesliwie jest dosc licznie opublikowana. Szczegolnie interesujacy jest odcinek przy budynkach Chlodna 42 do 48. Po porownaniu moim zdaniem na zdjeciu widac budynki przy Chlodnej 40, 44, 46 i 48. Tramwaj przejedza przy tym ostatnim. Budynek Chlodna 42 jest zasloniety drzewem. Zdjecie musialo byc zatem wykonane w okresie pomiedzy 19 marca 1941, a 1 kwietnia 1943. Wagon na zdjeciu jest najprawdopodbniej wagonem typu "B" numer taborowy - 214(?), na co wskazuje blachownicowa ostoja podwozia charakterystyczna dla tej grupy wagonow. Doczepa to najprawdopodobniej typ P10. Ale tu na razie nawet nie probuje odczytac numeru. Moze pozniej po obrobce w Photoshopie...
Krzysztof
Offline
administrator
Wnikliwie - i prawidłowo
To samo miejsce widać choćby tu:
Dzięki
Offline
ok, kolejny odcinek z serii "aż się łza w oku kręci"
http://picasaweb.google.pl/mariankupa/A … 8550381762
Offline
administrator
Uradowały się moje oczy (i dysk ). Pięknie dziękuję.
Offline
a tu trochę o nietypowych lokomotywach. to że istniał parowóz elektryczny to nie podejrzewałem a jednak.
http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/L … coloco.htm
Offline
administrator
http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/L … ilmann.htm
Typowe. Przeprowadzono próby - i tak im wyszło. A gdybym się chciał dowiedzieć, jakie jest teoretyczne uzasadnienie dla pomysłu, samej idei takiej przekładni? To już chyba sam muszę sobie wykombinować.
O sprawność nie chodzi - w końcu dokładamy kolejny element, na którym występują straty. Prostota konstrukcji (choćby brak całej masy wiązarów)? Bo prostsze i bardziej komfortowe prowadzenie takiego pojazdu raczej nie było dla konstruktora priorytetem. Nie mam pojęcia.
Offline
Przez tą mnogość pomysłów dochodzę do wniosku że istotną rolę spełniają tu względy ambicjonalne Panów inżynierów na zasadzie - on zrobił a ja nie mogę?
Albo żeby maszynista musiał pracować w masce żeby się nie zatruł?
Offline
http://83.12.97.162/gallery4/main.php?g2_itemId=32742
może już widzieliście, może nie, ale wrzucam przykład wąskotorówki na Powiślu
Ostatnio edytowany przez gajos (23.02.2008 22:37:15)
Offline
administrator
Widziałem? Chyba nie, bo bym zapewne zapamiętał bzdurną lokalizację zdjęcia - Mariensztat, Nowy Zjazd? Ja bym zdymisjonował tego specjalistę, co to wymyślił
(po chwili)
Spojrzałem w końcu na dół strony i widzę, że nie tylko ja to zauważyłem No i proszę, ponad rok temu ktoś podał prawidłową lokalizację - i nic, brednie u góry wiszą, jak wisiały...
Offline
Moderator
chrisfox napisał:
Widziałem? Chyba nie, bo bym zapewne zapamiętał bzdurną lokalizację zdjęcia - Mariensztat, Nowy Zjazd?
No bo jak wiadukt i robotnicy to musi być tylko przygoda na Mariensztacie. Inaczej się nie da. No nie da się i tyle.
Offline
administrator
Jak nic, tak to właśnie zostało wyrozumowane. Jak przygoda, to tylko pod wiaduktem.
Offline
Dziś natknąłem się na ciekawą galerię archiwalnych zdjęć Ustrzyk Dolnych na stronie bardzo dobrego zespołu KSU
http://ksu.art.pl/galerie/ustrzyki_doln … index.html
Offline
administrator
Fajne klimaciki. Nawet dym z parowozu się załapał...
Offline
administrator
Jest
(nie wiem, dlaczego powyżej się nie wyświetla)
Offline
Ostatnio wpadła mi w ręce gazeta Perspektywy a w niej kilka ciekawostek
a to zdjęcie jest opisywane jako barykada przy pl. Unii Lubelskiej
Offline