Kolejka Marecka - zaciekawiamy Warszaw±



Forum Stowarzyszenia

Ogłoszenie

Aktualno¶ci - www.facebook.com/sopw.kolejka.marecka Aktualno¶ci - www.facebook.com/sopw.kolejka.marecka


#41 13.03.2008 21:49:02

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mio³
SkÄ…d: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11933
WWW

Re: Bata

Piêkne (choæ niedu¿e ) zdjêcia gdañskich tramwajów mo¿na podziwiaæ tu: http://sabaoth.infoserve.pl/danzig-onli … sbahn.html - tam te¿ wystêpowa³y odbieraki rolkowe, aczkolwiek w roku 1945 ju¿ tylko na niewielkiej czê¶ci tras sieæ by³a przystosowana do wspó³pracy z nimi (aj, to ca³a ga³±¼ wiedzy ). Tak sobie my¶lê, ¿e na naszym obrazku charakterystyczny jest te¿ s³up - a konkretnie okolice wysiêgnika.


Rozczyn dzie³ Marksa wlany w bydl±t czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwn± miksturê

Offline

 

#42 13.03.2008 22:42:41

oelka

Użytkownik

9127685
SkÄ…d: MDM
Zarejestrowany: 8.09.2007
Posty: 58
WWW

Re: Bata

chrisfox napisał:

Czyli znów Niemcy. Przedtem Szczecin, teraz Wroc³aw... Nawet na ca³kiem starych obrazkach z warszawskimi tramwajami (choæby i typu A), odbieraki s± lirowe.

Warszawa otwierala tramwaje elektryczne na tyle pozno, ze wykorzystano znacznie nowoczesniejsze od trolei slizgi miedziane. Co zreszta po wojnie bylo ulatwieniem przy wprowadzaniu odbierakow kolejowych a potem Stemannow, poniewaz nie wymagalo przebudowy sieci trakacyjnej.
Odbieraki rolkowe byly we Wroclawiu, Szczecinie, Poznaniu, Krakowie (waskotorowe), GOP (waskotorowe) i innych, szczegolnie tam, gdzie tramwaje elektryczne pojawily sie w XIX wieku.

Wagony L maksimum i Lw, ktore trafily do Warszawy otrzymywaly poczatkowo liry, a potem odbieraki kolejowe.

Lodz poczatkowo uzywala odbierakow rolkowych, jednak juz w okresie miedzywojennym wymieniono badz na liry (KEL), badz na odbieraki nozycowe (LWEKD).
Koblenckie letniaki jezdzily po Lodzi z lirami.
Do getta przakazano dwa z czterech letniakow, oraz grupe wagonow towarowych. W 1942 roku byly lacznie 4 wagony silnikowe i 29 towarowych. Do przewozow pasazerskich uzywano wylacznie wagonow silnikowych. Przewozy te byly jednak mocno ograniczone do wybranych godzin porannych i wieczornych.
Getto w Lodzi miescilo sie na Balutach, obejmowalo linie na Franciszkanskiej, Brzezinskiej i rynek Balucki. Tranzyt dla czesci aryjskiej prowadzony byl po Zgierskiej i Limanowskiego.

Krzysztof

Offline

 

#43 14.03.2008 07:51:17

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mio³
SkÄ…d: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11933
WWW

Re: Bata

Szczecin - wed³ug tego, co mi siê uda³o wygrzebaæ - odpada. W S³upsku - przynajmniej w interesuj±cym nas okresie - odbieraki by³y lirowe.

http://kolejkamarecka.pun.pl/_fora/kolejkamarecka/gallery/2_1205480270.jpg
(Wikipedia)

Bydgoski przedwojenny tabor nie pasuje do zdjêcia, choæ tu ¼ród³a nie s± zbyt obszerne, mo¿e mieli te¿ co¶ innego. Inowroc³awskie tramwaje na starych zdjêciach maj± liry, czy wrêcz pantografy.

W Elbl±gu chyba do¶æ d³ugo stosowano rolkowe - http://www.tramwaje.elblag.webd.pl/archiwalne.html - trochê fajnych zdjêæ, w roku 1916 nawet ichni (elbl±ski) cysorz przejecha³ siê tramwajem z dworca . Na dwóch pó¼nych obrazkach widaæ jednak lirê a nawet pantograf - a wymaga³y one (dotar³em, pochwalê siê ) nieco innej sieci trakcyjnej i nie mog³y byæ u¿ywane na tych samych trasach. Gwoli ¶cis³o¶ci, nietypowa sytuacja by³a w Gdañsku, gdzie do roku 1945 funkcjonowa³y oba systemy, jednak (bodaj¿e m. in. do Jelitkowa) je¼dzi³ po prostu tabor eksploatowany wy³±cznie na trasie przystosowanej do starego typu odbieraka. Mo¿e i w Elbl±gu by³o podobnie?

Ale siê nam zrobi³o tramwajowo...


Rozczyn dzie³ Marksa wlany w bydl±t czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwn± miksturê

Offline

 

#44 14.03.2008 08:41:26

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mio³
SkÄ…d: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11933
WWW

Re: Bata

Tak sobie spokojniej spojrza³em na obrazek ze S³upska i wcale ju¿ nie jestem pewien - to chyba nie lira, tylko element podtrzymuj±cy sieæ

A za to w Elbl±gu...

Policjanci z elbl±skiej drogówki zatrzymali motorniczego tramwaju, który mia³ ponad 1.5 promila alkoholu w wydychanym powietrzu. Policjê wezwa³ pasa¿er.
- Pasa¿er wyczu³ woñ alkoholu od motorniczego, gdy kupowa³ w tramwaju bilet. Zaniepokojony wezwa³ policjantów, ci zatrzymali pijanego motorniczego na pêtli tramwajowej. Alkomat wskaza³ ponad 1,5 promila alkoholu - powiedzia³a Anna Siwek, rzecznik prasowy warmiñsko-mazurskiej policji.

Przy motorniczym policjanci znale¼li reklamówkê z puszk± po piwie.


I b±d¼ tu cz³owieku m±dry


Rozczyn dzie³ Marksa wlany w bydl±t czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwn± miksturê

Offline

 

#45 10.09.2008 19:07:51

ksiê¿yc_nad_gieesem

Moderator

SkÄ…d: Ciecierzyn
Zarejestrowany: 16.09.2007
Posty: 132
WWW

Re: Bata

Poniewaz w tym watku lacza sie klimaty warszawsko - lubelskie pozwalam sobie wkleic dwa dwa zdjecia podpisane jako Lublin a jest podejrzenie, ze moze byc to Warszawa (ale niekoniecznie).
http://img293.imageshack.us/img293/3997/2wkpolenjudenviertelvonyz0.jpg
http://img293.imageshack.us/img293/4787/wkpolenlublinvx1.jpg
Pochodza one z http://www.skyscrapercity.com/showthrea … 11&page=51
Warszawa czy nie Warszawa i ewentualnie gdzie ??

Pozdrawiam serdecznie i gdzieniegdzie.

ksiezyc_nad_gieesem ...


Dopoki nie skorzysta³em z Internetu, nie podejrzewa³em,
¿e na swiecie jest tak wielu idiotow (C) Stanislaw Lem (1921-2006)

Offline

 

#46 10.09.2008 19:12:07

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mio³
SkÄ…d: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11933
WWW

Re: Bata

Górne to Przebieg - widok z Bonifraterskiej. Na dolnym pl. Pi³sudskiego (wówczas raczej Adolfa H.) widziany od Królewskiej w kierunku pó³nocnym (po lewej fragment Pa³acu Saskiego).

To drugie, obleci - pierwsze jest dla mnie rewelacj±, dziêki ogromne

Inne zdjêcie k³adki z ulicy Przebieg mamy w naszej galerii:

http://kolejkamarecka.pun.pl/_fora/kolejkamarecka/gallery/2_1173819852.jpg


Rozczyn dzie³ Marksa wlany w bydl±t czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwn± miksturê

Offline

 

#47 10.09.2008 19:49:20

ksiê¿yc_nad_gieesem

Moderator

SkÄ…d: Ciecierzyn
Zarejestrowany: 16.09.2007
Posty: 132
WWW

Re: Bata

chrisfox napisał:

To drugie, obleci - pierwsze jest dla mnie rewelacj±, dziêki ogromne

Prosze bardzo.

Pozdrawiam serdecznie i rewelacyjnie.

ksiezyc_nad_gieesem ...


Dopoki nie skorzysta³em z Internetu, nie podejrzewa³em,
¿e na swiecie jest tak wielu idiotow (C) Stanislaw Lem (1921-2006)

Offline

 

#48 8.11.2009 20:55:08

lipton

Użytkownik

Zarejestrowany: 20.09.2009
Posty: 854

Re: Bata

Yorik napisał:

Z tramwajami te¿ ró¿nie bywa³o. W takim np. Tarnowie  tramwaj je¼dzi³  przed I i II wojn±, a¿ do okupacji. Dzi¶ ma³o kto by pomy¶la³.

Taaa..., Niemcom rzekomo tarnowskie tramwaje przeszkadza³y w transporcie rzeczy wszelakich na front. To zaiste ciekawe, bo tych tramwajów tam by³y ca³e zajezdnie ;]  Swoj± szos±, to jeden tarnowski tramwaj istnieje do dzi¶!

Yorik napisał:

Po wojnie zlikwidowano tramwaje w S³upsku, Inowroc³awiu, Wa³brzychu, Olsztynie, Legnicy, Jeleniej Górze, Bielsku Bia³ej.

Zapomnia³e¶ o Kostrzynie nad Odr±, S³ubicach, Gubinie i Zgorzelcu. O ile by³y to wtedy polskie miasta Do tego Cieszyn oraz Bia³ystok. Choæ w tym drugim mie¶cie trakcja ta poleg³a jeszcze d³ugo przed II wojn±. A na deser zostaje Sopot :->

Ostatnio edytowany przez lipton (8.11.2009 21:19:45)

Offline

 

#49 8.11.2009 21:58:27

zaruk

Moderator Kombinator

Zarejestrowany: 24.01.2008
Posty: 1293

Re: Bata

lipton napisał:

O ile by³y to wtedy polskie miasta

Kostrzyñ, Gorzów Wlkp to przecie¿ prastare polskie miasta... Nie rozumiem u¿ycia w tym przypadku trybu przypuszczaj±cego.


Powoli, dr±¿±c tunel, posuwa siê stra¿nik-kret
Z ma³± czerwon± latark± przypiêt± na czole.

Offline

 

#50 8.11.2009 22:17:40

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mio³
SkÄ…d: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11933
WWW

Re: Bata

Naturalnie. Tak samo Szczecin, ¦winouj¶cie i Berlin. Tego ostatniego, nie wiem, czemu nam nie zwrócono.


Rozczyn dzie³ Marksa wlany w bydl±t czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwn± miksturê

Offline

 

#51 8.11.2009 22:25:56

lipton

Użytkownik

Zarejestrowany: 20.09.2009
Posty: 854

Re: Bata

zaruk napisał:

lipton napisał:

O ile by³y to wtedy polskie miasta

Kostrzyñ, Gorzów Wlkp to przecie¿ prastare polskie miasta... Nie rozumiem u¿ycia w tym przypadku trybu przypuszczaj±cego.

O Gorzowie nic nie pisa³em ;]  Bo tam strassenbahny siê jako¶ uchowa³y!  Choæ by³y zakusy...  A Kostrzyn, hmm... 
Zdanie mog³o wyj¶æ niesk³adne, bo mi siê ze 3 razy jego koncepcja zmienia³a  

I mo¿na rzecz, ¿e to przez tamtejsze tramwaje pad³ blisko 400-letni Festung Kustrin, bo to w³a¶nie przez ¶rodek twierdzy przebiega³a linia tramwajowa. Niemniej ³atwo siê ona "nie poddawa³a", bo podczas robót strza³owych przy wysadzaniu najs³ynniejszego bastionu Hoher Kavalier (I po³owa lat 30. ub. wieku) kilkukrotnie uszkodzeniu ulega³y s³upy i sieæ trakcyjna!  Dobra, koniec tego OT

Ostatnio edytowany przez lipton (8.11.2009 22:28:37)

Offline

 

                                 Czasy takie, ¿e na fb te¿ trzeba trochê istnieæ - zajrzyjcie do nas i tam. A tu jeste¶my ju¿ od dobrych dziesiêciu lat :)                                

adres IP


Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.029 seconds, 7 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Szamba betonowe Puławy Jesteśmy samodzielnym producentem berlin-hotel.pl â–·