Forum Stowarzyszenia
administrator
Drobne uzupe³nienia - niemieckie zdjêcie Px48-1913, dwie fotki z przyczó³kiem mostu (przepustu?) na trasie bocznicy z Wólki Radzymiñskiej do tartaku Koterwy i dwa obrazki z carskim guzikiem znalezionym nieopodal.
Offline
Moderator
To nie jest parowóz 1913 !. Zdjêcie przedstawia parowóz Px48 3913 z kolei pomorskich sprzedany na Brohltalbahn i tam oznaczony nr VI.
Offline
administrator
A... teraz wiem, dlaczego mi trochê nie pasowa³ Dziêki, wywalê.
Offline
chrisfox napisał:
Dziêki, wywalê.
Jak nie Marecki to be?
Ostatnio edytowany przez gajos (6.09.2008 13:27:58)
Offline
administrator
Bardzo ³adny, ale nie marecki. Trudno...
Offline
administrator
Na stronie na razie tego nie ma (zaniedba³em siê bardzo, ale znajd± siê jakie¶ wymówki ) - wiêc chwilowo premiera tu:
Takie informacje o linii mo¿na znale¼æ w warszawskiej ksi±¿ce adresowej z roku 1930
Offline
administrator
Po bardzo d³ugim ¶nie zimowym, dzi¶ nareszcie nast±pi³a mobilizacja si³ i ¶rodków, co zaowocowa³o umieszczeniem w dziale z dokumentami publikowanego powy¿ej rozk³adu jazdy oraz legitymacji uprawniaj±cej do korzystania z biletu tygodniowego.
Offline
administrator
Tym razem sen by³ jeszcze d³u¿szy, za co sympatyków (a s± tacy?) strony bardzo (szczerze) przepraszam. Heroicznym wysi³kiem uzupe³ni³em dzi¶ dzia³ prasowy o skan Kuriera Czerwonego z 2 wrze¶nia 1939, w którym zamieszczono informacjê o dodatkowych poci±gach maj±cych pomóc w ewakuacji ludno¶ci z zagro¿onego bombardowaniami miasta. Ju¿ to prywatnie czyni³em , jednak nie zawadzi i tu podziêkowaæ p. Antoniemu Widomskiemu za konsekwentne wspieranie moich dzia³añ.
Obrazek wygl±da jako¶ tak, notatka znajduje siê w prawym dolnym rogu a jej tekst zamieszczam poni¿ej.
Komisariat Rz±du na m.st. Warszawê podaje do wiadomo¶ci, ¿e z dniem 3 wrze¶nia r. b. w godzinach rannych bêd± uruchomione na wszystkich kolejach dojazdowych w±skotorowych specjalne sk³ady poci±gów dla osób, które zamierzaj± wraz z rodzinami (kobiety nieletnie, dzieci) wyjechaæ w okolice podwarszawskie (...) .Poniewa¿ osiedla o ma³ym nasileniu ludno¶ci, a wiêc na prowincji, niew±tpliwie nie bêd± zagro¿one nalotami, dla osób nie zwi±zanych z warsztatami pracy w stolicy wzgl. nie przygotowanych do obrony biernej, wyjazd jest wskazany. Bilety sprzedawane bêd± zarówno w dn. odjazdu transportów na te dnie, jak i na transporty w dni nastêpne. Kolej Marecka uruchamia 14 poci±gów do Radzymina i stacji po¶rednich. 1) S³upno, 2) Struga, 3) Cegielnia. Dziennie bêdzie odchodzi³o 14 poci±gów: pierwszy o godz. 6.20, ostatni o godz. 21-ej. Odjazd z Pragi z ul. Stalowej i z Targówka.
Offline
administrator
Doda³em te¿ - króciutk± na razie (przyjdzie czas na uzupe³nienia) - informacjê o tym, kto jest widoczny na zdjêciu ze wzniesienia przed S³upnem. Widaæ to choæby tu: http://www.marki.net.pl/kolejka/Img/przed_Slupnem.html, czy tu: http://www.marki.net.pl/kolejka/ciekawostki.html i nied³ugi (pierwszy, mam nadziejê) fragment wspomnieñ p. Bogus³awa Okoñskiego - w dziale wspomnieniowym: http://www.marki.net.pl/kolejka/wspomnienia.html
Offline
administrator
Rozpêdzi³em siê dzi¶ straszliwie i do³o¿y³em jeszcze dwie piêkne miêdzywojenne pocztówki z Radzymina - mo¿na je ogl±daæ na stronie po¶wiêconej Dwudziestoleciu - http://www.marki.net.pl/kolejka/druga_rz.html
Offline
administrator
Wczoraj na stronie pojawi³y siê trzy unikalne zdjêcia z okolic £odygowej w roku 1974:
Dwa pierwsze, przedstawiaj± skrzy¿owanie z £odygow±, trzecie widok z jego okolic w kierunku Pragi. Fotografowa³ p. Jacek Miecznikowski.
Offline