Forum Stowarzyszenia
administrator
Drobne uzupełnienia - niemieckie zdjęcie Px48-1913, dwie fotki z przyczółkiem mostu (przepustu?) na trasie bocznicy z Wólki Radzymińskiej do tartaku Koterwy i dwa obrazki z carskim guzikiem znalezionym nieopodal.
Offline
Moderator
To nie jest parowóz 1913 !. Zdjęcie przedstawia parowóz Px48 3913 z kolei pomorskich sprzedany na Brohltalbahn i tam oznaczony nr VI.
Offline
administrator
A... teraz wiem, dlaczego mi trochę nie pasował Dzięki, wywalę.
Offline
administrator
Bardzo ładny, ale nie marecki. Trudno...
Offline
administrator
Na stronie na razie tego nie ma (zaniedbałem się bardzo, ale znajdą się jakieś wymówki ) - więc chwilowo premiera tu:
Takie informacje o linii można znaleźć w warszawskiej książce adresowej z roku 1930
Offline
administrator
Po bardzo długim śnie zimowym, dziś nareszcie nastąpiła mobilizacja sił i środków, co zaowocowało umieszczeniem w dziale z dokumentami publikowanego powyżej rozkładu jazdy oraz legitymacji uprawniającej do korzystania z biletu tygodniowego.
Offline
administrator
Tym razem sen był jeszcze dłuższy, za co sympatyków (a są tacy?) strony bardzo (szczerze) przepraszam. Heroicznym wysiłkiem uzupełniłem dziś dział prasowy o skan Kuriera Czerwonego z 2 września 1939, w którym zamieszczono informację o dodatkowych pociągach mających pomóc w ewakuacji ludności z zagrożonego bombardowaniami miasta. Już to prywatnie czyniłem , jednak nie zawadzi i tu podziękować p. Antoniemu Widomskiemu za konsekwentne wspieranie moich działań.
Obrazek wygląda jakoś tak, notatka znajduje się w prawym dolnym rogu a jej tekst zamieszczam poniżej.
Komisariat Rządu na m.st. Warszawę podaje do wiadomości, że z dniem 3 września r. b. w godzinach rannych będą uruchomione na wszystkich kolejach dojazdowych wąskotorowych specjalne składy pociągów dla osób, które zamierzają wraz z rodzinami (kobiety nieletnie, dzieci) wyjechać w okolice podwarszawskie (...) .Ponieważ osiedla o małym nasileniu ludności, a więc na prowincji, niewątpliwie nie będą zagrożone nalotami, dla osób nie związanych z warsztatami pracy w stolicy wzgl. nie przygotowanych do obrony biernej, wyjazd jest wskazany. Bilety sprzedawane będą zarówno w dn. odjazdu transportów na te dnie, jak i na transporty w dni następne. Kolej Marecka uruchamia 14 pociągów do Radzymina i stacji pośrednich. 1) Słupno, 2) Struga, 3) Cegielnia. Dziennie będzie odchodziło 14 pociągów: pierwszy o godz. 6.20, ostatni o godz. 21-ej. Odjazd z Pragi z ul. Stalowej i z Targówka.
Offline
administrator
Dodałem też - króciutką na razie (przyjdzie czas na uzupełnienia) - informację o tym, kto jest widoczny na zdjęciu ze wzniesienia przed Słupnem. Widać to choćby tu: http://www.marki.net.pl/kolejka/Img/przed_Slupnem.html, czy tu: http://www.marki.net.pl/kolejka/ciekawostki.html i niedługi (pierwszy, mam nadzieję) fragment wspomnień p. Bogusława Okońskiego - w dziale wspomnieniowym: http://www.marki.net.pl/kolejka/wspomnienia.html
Offline
administrator
Rozpędziłem się dziś straszliwie i dołożyłem jeszcze dwie piękne międzywojenne pocztówki z Radzymina - można je oglądać na stronie poświęconej Dwudziestoleciu - http://www.marki.net.pl/kolejka/druga_rz.html
Offline
administrator
Wczoraj na stronie pojawiły się trzy unikalne zdjęcia z okolic Łodygowej w roku 1974:
Dwa pierwsze, przedstawiają skrzyżowanie z Łodygową, trzecie widok z jego okolic w kierunku Pragi. Fotografował p. Jacek Miecznikowski.
Offline