Forum Stowarzyszenia
Moderator
Ponieważ w dotychczasowych opisach taboru Kolejki Mareckiej podawana jest różna ilość wagonów towarowych na łamach tego Forum podam faktyczną ilość , jaka była w końcu lat sześćdziesiątych;
Wagony bagażowe - 2
Wagony bagażowo-osobowe - 1
Platformy dwuosiowe - 2
Platformy czteroosiowe - 2
Węglarki dwusiowe - 5
Węglarki czteroosiowe - 1
Kryty dwusiowy - 1
Pług odśnieżny - 1
Wagon do odchwaszczania torów - 1
Wagon Ratunkowy - 1
Oprócz tych wagonów czasem pojawiały się /na krótko/ delegowane z innych kolejek
- dwie czterosiowe węglarki,
- platforma z budką hamulcową,
- kryty czteroosiowy - na pomieszczenie, na czas remontu jakiegoś budynku.
I to na razie na tyle. Numery wagonów podam w swoim czasie.
-
Offline
administrator
Ślicznie. W swoim czasie gdzieś te cenne dane postaram się umieścić
Czy można gdzieś (choćby na zdjęciu/rysunku) obejrzeć taki wagon do odchwaszczania? To tylko opryskiwacz, czy coś bardziej wymyślnego?
Offline
Moderator
Mam gdzieś zdjęcie tego wagonu, ale już na innej kolejce. W chwili przypływu chęci zeskanuję i zamieszczę w galerii.
Walcowaty zbiornik umieszczony na podwoziu starego, czteroosiowego wagonu osobowego. Na jednym końcu wagonu spora buda dla obsługi. Pomalowany na niebiesko, tak jak wagony specjalnego przeznaczenia. Oznaczony serią i numerem S - 77630. Stało to draństwo przez cały czas na Stalowej, nie widziałem aby było używane kiedykolwiek.
Offline
Moderator
Wagon ratunkowy S - 77524
Czterosiowy wagon bagażowy, przystosowany do swej roli. Kolor niebieski. Stał na stacji Warszawa Targówek w pobliżu istniejącej nastawni Warszawa Wileńska Marki, wspólnej dla normalnych i wąskich torów.
Pług odśnieżny S - 77582
Dwuosiowy wagon towarowy z lemieszem odśnieżnym. Stał na terenie WMD Warszawa Stalowa.
Offline
administrator
Mechanik Jarząbek napisał:
Mam gdzieś zdjęcie tego wagonu, ale już na innej kolejce
Tego? Milutko
Offline
Moderator
A platormy były 4. Dwie dwuosiowe, do przewozów gospodarczych głównie na terenie parowozowni Warszawa Stalowa:
P - 27001,
P - 27002,
i dwie czteroosiowe, głównie dla potrzeb służby drogowej. Stały na st. Targówek.
Pdx - 28205,
Pdx - 28223.
Offline
Moderator
A teraz najwyższy czas na wagon kryty.
Był to dwuosiowy wagon kryty z ręcznym hamulcem - Kh 20133. Służył jako pomieszczenie dla pracowników z grupy remontowej - malarzy i murarzy. Najczęściej stał na stacji Warszawa Targówek ale też dość często przebywał na Stalowej.
Offline
administrator
Dobrze, że mi przypomniałeś. Coś z tym może spróbuję zrobić.
Offline
Moderator
Dobrze, że ja sobie przypomniałem. A jakbym zapomniał?
Offline
administrator
To ja bym sobie pewnie nie przypomniał. Dobrze, ze nie zapomniałeś
Offline
Moderator
Na stronie "Kolejki Mareckiej" jest takie zdanie o wagonach towarowych:
Po likwidacji ostatnich bocznic w roku 1965, ruch towarowy na linii przestał praktycznie istnieć. Nowsze wagony towarowe / poza jednym/ odesłano na inne linie, sprowadzając na ich miejsce osiem / dziesięć/ małych wagonów używanych do celów gospodarczych. Dotrwały one na kolei radzymińskiej do jej likwidacji.
Czyli 10 + 1 = 11.
Oprócz tego 3 wagony specjalnego przeznaczenia / pług, odchwaszczarka i ratunkowy/.
I trzy wagony z grupy wagonów osobowych / 2 bagażowe i jeden osobowo-bagażowy/
Offline
administrator
Się poprawi Prawie niezwłocznie Może nawet dziś.
Offline
administrator
Już się trochę poprawiło, później dodam resztę.
Offline
Moderator
chrisfox napisał:
To ja bym sobie pewnie nie przypomniał. Dobrze, ze nie zapomniałeś
A jednak zapomniałem ..... ale przypomniałem sobie. I to w jakim dniu
Węglarki
4 sztuki bardzo ciekawych wagonów z dźwigniowym hamulcem ręcznym:
Wh - 23387, 23394, 23396, 23401
i jedna z hamulcem korbowym
Wh 23501
a także jedna węglarka czterosiowa z budką hamulcową i ręcznym hamulcem korbowym oznaczona błędnie serią Wdx o numerze 34420.
Offline
administrator
Z przyczyn technicznych parę dni to potrwa - ale dorzucę, gdzie trzeba. Dzięki
Offline
Moderator
Wagony bagażowe i osobowo-bagażowe:
Fxh 4024
Fxhp 4078
BFxhpi - 1891 - zdjęcie tego wagonu zamyka stronę Kolejki Mareckiej - Ostatnie trzydzieści lat.
Offline