Forum Stowarzyszenia
Moderator
Wydaje mi się, że w pewnym miejscu, którego nazwy z wiadomych powodów nie będę wymieniał, zdjęcie to zostało rozpoznane jako okolice obecnego wiaduktu nad linią radomską.
Offline
administrator
Z grubsza. Coś mi się teraz zdaje (sprawdzać nie mam czasu, ale jakoś tak), że gdzieś w tamtych okolicach linia zmieniała się w jednotorową.
Offline
Użytkownik
chrisfox napisał:
Prawdę mówiąc, powinienem bardzo dawno temu zauważyć, że ten rurowy z różnych przyczyn kompletnie tam nie pasuje
Czy mogłabym prosić o rozwinięcie tematu? Rozumiem że wysięgniki są oryginalne ale słup podtrzymujący je już nie? Szczerze mówiąc dolna część tego słupa wygląda bardzo obiecująco.... Dla uściślenia myślę o tym słupie przy Niemcewicza z fotki Balcerka, tym na pierwszym planie.
Offline
Użytkownik
Daros napisał:
Jeżeli w okolicach wiaduktu nad koleją radomską linia tramwajowa zmieniała się na jednotorową to ta okolica, którą widzimy na zdjęciu musiałaby być bardziej na północ od tego wiaduktu. Wyraźnie ma dwie nitki torów co widać po wysięgnikach
edit - w cytacie nie wyświetla się fotka załączona przez Darosa
Ostatnio edytowany przez emka 1471 (7.09.2009 19:32:09)
Offline
administrator
emka 1471 napisał:
chrisfox napisał:
Prawdę mówiąc, powinienem bardzo dawno temu zauważyć, że ten rurowy z różnych przyczyn kompletnie tam nie pasuje
Czy mogłabym prosić o rozwinięcie tematu?
Owszem Znów się w rozpędu władowałem w coś, na czym się nie znam - ale spróbuję. Nie pasuje, bo tam były słupy kratownicowe, z lirą na czubku. Także dlatego, że owa obiecująca skrzynka w dolnej części, miałaby sens tylko w przypadku owej liry z lampą na szczycie - a tam nic nie ma. Ponadto, całkiem prywatnie, wydaje mi się, ze ten słup w ogóle jest trochę nie taki Ale - jak już pisałem - to wszystko musztarda po obiedzie, bo powinienem wiedzieć od razu a nie wymądrzać się dopiero teraz.
(po chwili)
Mówiłem, ze się nie znam. Pisałem z głowy i teraz muszę uściślić. Dalej (nie wiem, od jakiego miejsca, chyba od okolic Opaczewskiej) lirowego oświetlenia już raczej pomiędzy torami nie było - przynajmniej ja na zdjęciach stamtąd tych elementów nie widzę. Niemniej, w okolicy Niemcewicza, lira być powinna.
Offline
miglanc
chrisfox napisał:
Fryderyk pewnie będzie wiedział
Zdjęcie wrzucone przez Darosa to jest Grójecka w okolicy Opaczewskiej, na wysokości Zieleniaka. Widać ostatni słup kratownicowy z podwójną lirą i wysiegnikiem lampy, bo do tego momentu torowisko szło uczciwie osią Grójeckiej i takie też słupy były od tego miejsca przynajmniej do Pl. Narutowicza. Na południe od Opaczewskiej aż do miejsca zmiany linii w jednotorową (czyli przed jazdem na wiadukt) zaczynał się ten bajzel ze słupami widoczny na fotce. Każdy tor miał osobne słupy trakcyjne, pomieszne były kratownicowe z pojedynczym wysiegnikiem lirowym i drewniane z wysięgnikiem prostym.
Na odcinku jednotorowym aź do pętli na Okęciu były już tylko te ostatnie.
Dla prównania:
Co do odcinka Grójeckiej na północ od Pl. Narutowicza, to muszę przyznać, że nie mam pewności co typu słupów. Wydaje mi się jednak, że były to słupy rurowe, przynajmniej na początkowym fragmencie odcinka. Muszę poszukać w swoich materiałach dla pewności.
Offline
administrator
A mówiłem, że się nie znam. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.
Offline
Użytkownik
do tego, jak wcześniej wspominano, słupy o konstrukcji drewnianej
Offline
administrator
Istotnie
Offline
miglanc
Eech, namieszalem, ale tylko odrobinę...
Powinienem uderzyć się w pierś, a jeszcze lepiej w głowę (młotkiem). Tak to jest jak się pisze z pamięci czyli z niczego
To zdjęcie z tym błotem to oczywiście odcinek zabudowy pomiędzy Przemyską a Opaczewską. To był kraniec zwartej zabudowy Ochoty więc tam rownież kończyła się jakakolwiek estetyka a i linia regulacyjna była już w tym miejscu pojęciem dość mglistym.
Później ok. 1930 roku, po otwarciu zajezdni "Rakowiec", tego typu słupy postawiono na Opaczewskiej, co ładnie widać tu
Offline
miglanc
Co do północnego odcinka Grójeckiej to słupy rurowe stały na pewno od Pl. Zawiszy do Dalekiej.
Tak więc nasz rodzynek, owszem, liry ma autentyczne, ale z pewnością sam słup nie stał pierwotnie w tym miejscu (co też nie wyklucza jego autentyczności).
Offline
Użytkownik
roox napisał:
Eech, namieszalem, ale tylko odrobinę...
Powinienem uderzyć się w pierś, a jeszcze lepiej w głowę (młotkiem)
Lepiej jednakw pierś bo młotkiem w głowę - może być z tego jakieś nieszczęście
Później ok. 1930 roku, po otwarciu zajezdni "Rakowiec", tego typu słupy postawiono na Opaczewskiej, co ładnie widać tu
http://i30.tinypic.com/29ln4wp.jpg
Sory za głupie pytanie ale jaką dokładnie ulicę przedstawia to zdjęcie? Grójecką czy Opaczewską?
I gdzie mieściła się zajezdnia Rakowiec?
Kolejne pytania z serii wiem że nic nie wiem
Survey06 i Roox wstawili zdjęcia pokazujące jedną trakcję trawmajową widoczną po prawej stronie zdjęcia. Zastanawiam się jaki to kierunek - północny czy południowy? Rozumiem że północny i tor tramwajowy przebiegał po prawj stronie jezdni. Zgadza się?
Drugie pytanie to czy na zdjęciu drugim w poście 27 ten murek widoczny po obu stronach ulicy może oznaczać to że dołem przebiega linia koleji radomskiej?
Niestety nie mogę tego wszystkiego posprawdzać na ortofoto bo od 3 dni u mnie nie działa Też tak macie?
Offline
administrator
Łomatko, ile pytań...
Jeśli nikt mnie nie uprzedzi, spróbuję odpowiedzieć, ale to chwilkę potrwa, bo będę musiał obejrzeć zdjęcia . Jedno jest pewne - barierki istotnie pochodzą z wiaduktu. A zajezdnia mieściła się po południowej stronie Opaczewskiej.
Co do najnowszej mutacji ortofotomapy... szkoda słów.
Offline
miglanc
emka 1471 napisał:
Sory za głupie pytanie ale jaką dokładnie ulicę przedstawia to zdjęcie? Grójecką czy Opaczewską?
I gdzie mieściła się zajezdnia Rakowiec?
Kolejne pytania z serii wiem że nic nie wiem
Survey06 i Roox wstawili zdjęcia pokazujące jedną trakcję trawmajową widoczną po prawej stronie zdjęcia. Zastanawiam się jaki to kierunek - północny czy południowy? Rozumiem że północny i tor tramwajowy przebiegał po prawj stronie jezdni. Zgadza się?
Drugie pytanie to czy na zdjęciu drugim w poście 27 ten murek widoczny po obu stronach ulicy może oznaczać to że dołem przebiega linia koleji radomskiej?
Niestety nie mogę tego wszystkiego posprawdzać na ortofoto bo od 3 dni u mnie nie działa Też tak macie?
To ostanie foto przedstawia Opaczewską w kierunku Grójeckiej. Zarówno budynek na pierwszym planie (Grójecka 104), jak i szkoła stoją do dziś, choć ten pierwszy nieco rozbudowano. Szkoła ma natomiast obecnie płaski dach i za bardzo nie widać jej zza bazarku.
Zajezdnia Rakowiec mieściła się u zbiegu Opaczewskiej i Szczęśliwickiej, na wprost wylotu Piotrkowskiej.
Foty z pojedynczym torem zrobione są w kierunku północnym. Tor przebiegał wschodnią stroną ulicy - tak brzmi to lepiej, w każdym razie więcej wiadomo. Te murki to barierki na wiadukcie.
A biała kamienica po lewej stronie Grójeckiej poniżej wiaduktu, też do dziś stoi - na rogu obecnej Włodarzewskiej.
A ortofoto działa, tylko zmieniło adres i wygląd
http://www.mapa.um.warszawa.pl/mapa/Map … Historical
Offline
administrator
roox napisał:
ortofoto działa
I to jak działa
Jakoś wolałem poprzednią wersję. Ta jest dziwna, wolna i w ogóle jakaś taka...
Offline
Użytkownik
chrisfox napisał:
roox napisał:
ortofoto działa
I to jak działa
Jakoś wolałem poprzednią wersję. Ta jest dziwna, wolna i w ogóle jakaś taka...
to fakt że jakaś taka... gorsiejsza.
A swoją drogą zamiast rzeźbić pytanie o Zajezdnię na Rakowcu wystarczyłoby jakbym podpytała się o nowy adres orto. Jak wół jest tam ta zajezdnia zanaczona
Offline
administrator
A w ogóle, co chwila widzę informację, że modernizują serwer. Dopiero to dziadostwo uruchomili i już modernizują? Chłam straszny, takie mam wrażenie.
Offline