Forum Stowarzyszenia
Moderator
Wydaje mi siê, ¿e w pewnym miejscu, którego nazwy z wiadomych powodów nie bêdê wymienia³, zdjêcie to zosta³o rozpoznane jako okolice obecnego wiaduktu nad lini± radomsk±.
Offline
administrator
Z grubsza. Co¶ mi siê teraz zdaje (sprawdzaæ nie mam czasu, ale jako¶ tak), ¿e gdzie¶ w tamtych okolicach linia zmienia³a siê w jednotorow±.
Offline
U¿ytkownik
chrisfox napisał:
Prawdê mówi±c, powinienem bardzo dawno temu zauwa¿yæ, ¿e ten rurowy z ró¿nych przyczyn kompletnie tam nie pasuje
Czy mog³abym prosiæ o rozwiniêcie tematu? Rozumiem ¿e wysiêgniki s± oryginalne ale s³up podtrzymuj±cy je ju¿ nie? Szczerze mówi±c dolna czê¶æ tego s³upa wygl±da bardzo obiecuj±co.... Dla u¶ci¶lenia my¶lê o tym s³upie przy Niemcewicza z fotki Balcerka, tym na pierwszym planie.
Offline
U¿ytkownik
Daros napisał:
Je¿eli w okolicach wiaduktu nad kolej± radomsk± linia tramwajowa zmienia³a siê na jednotorow± to ta okolica, któr± widzimy na zdjêciu musia³aby byæ bardziej na pó³noc od tego wiaduktu. Wyra¼nie ma dwie nitki torów co widaæ po wysiêgnikach
edit - w cytacie nie wy¶wietla siê fotka za³±czona przez Darosa
Ostatnio edytowany przez emka 1471 (7.09.2009 19:32:09)
Offline
administrator
emka 1471 napisał:
chrisfox napisał:
Prawdê mówi±c, powinienem bardzo dawno temu zauwa¿yæ, ¿e ten rurowy z ró¿nych przyczyn kompletnie tam nie pasuje
Czy mog³abym prosiæ o rozwiniêcie tematu?
Owszem Znów siê w rozpêdu w³adowa³em w co¶, na czym siê nie znam - ale spróbujê. Nie pasuje, bo tam by³y s³upy kratownicowe, z lir± na czubku. Tak¿e dlatego, ¿e owa obiecuj±ca skrzynka w dolnej czê¶ci, mia³aby sens tylko w przypadku owej liry z lamp± na szczycie - a tam nic nie ma. Ponadto, ca³kiem prywatnie, wydaje mi siê, ze ten s³up w ogóle jest trochê nie taki Ale - jak ju¿ pisa³em - to wszystko musztarda po obiedzie, bo powinienem wiedzieæ od razu a nie wym±drzaæ siê dopiero teraz.
(po chwili)
Mówi³em, ze siê nie znam. Pisa³em z g³owy i teraz muszê u¶ci¶liæ. Dalej (nie wiem, od jakiego miejsca, chyba od okolic Opaczewskiej) lirowego o¶wietlenia ju¿ raczej pomiêdzy torami nie by³o - przynajmniej ja na zdjêciach stamt±d tych elementów nie widzê. Niemniej, w okolicy Niemcewicza, lira byæ powinna.
Offline
miglanc
chrisfox napisał:
Fryderyk pewnie bêdzie wiedzia³
Zdjêcie wrzucone przez Darosa to jest Grójecka w okolicy Opaczewskiej, na wysoko¶ci Zieleniaka. Widaæ ostatni s³up kratownicowy z podwójn± lir± i wysiegnikiem lampy, bo do tego momentu torowisko sz³o uczciwie osi± Grójeckiej i takie te¿ s³upy by³y od tego miejsca przynajmniej do Pl. Narutowicza. Na po³udnie od Opaczewskiej a¿ do miejsca zmiany linii w jednotorow± (czyli przed jazdem na wiadukt) zaczyna³ siê ten bajzel ze s³upami widoczny na fotce. Ka¿dy tor mia³ osobne s³upy trakcyjne, pomieszne by³y kratownicowe z pojedynczym wysiegnikiem lirowym i drewniane z wysiêgnikiem prostym.
Na odcinku jednotorowym a¼ do pêtli na Okêciu by³y ju¿ tylko te ostatnie.
Dla prównania:
Co do odcinka Grójeckiej na pó³noc od Pl. Narutowicza, to muszê przyznaæ, ¿e nie mam pewno¶ci co typu s³upów. Wydaje mi siê jednak, ¿e by³y to s³upy rurowe, przynajmniej na pocz±tkowym fragmencie odcinka. Muszê poszukaæ w swoich materia³ach dla pewno¶ci.
Offline
administrator
A mówi³em, ¿e siê nie znam. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.
Offline
Użytkownik
do tego, jak wcze¶niej wspominano, s³upy o konstrukcji drewnianej
Offline
administrator
Istotnie
Offline
miglanc
Eech, namieszalem, ale tylko odrobinê...
Powinienem uderzyæ siê w pier¶, a jeszcze lepiej w g³owê (m³otkiem). Tak to jest jak siê pisze z pamiêci czyli z niczego
To zdjêcie z tym b³otem to oczywi¶cie odcinek zabudowy pomiêdzy Przemysk± a Opaczewsk±. To by³ kraniec zwartej zabudowy Ochoty wiêc tam rownie¿ koñczy³a siê jakakolwiek estetyka a i linia regulacyjna by³a ju¿ w tym miejscu pojêciem do¶æ mglistym.
Pó¼niej ok. 1930 roku, po otwarciu zajezdni "Rakowiec", tego typu s³upy postawiono na Opaczewskiej, co ³adnie widaæ tu
Offline
miglanc
Co do pó³nocnego odcinka Grójeckiej to s³upy rurowe sta³y na pewno od Pl. Zawiszy do Dalekiej.
Tak wiêc nasz rodzynek, owszem, liry ma autentyczne, ale z pewno¶ci± sam s³up nie sta³ pierwotnie w tym miejscu (co te¿ nie wyklucza jego autentyczno¶ci).
Offline
U¿ytkownik
roox napisał:
Eech, namieszalem, ale tylko odrobinê...
Powinienem uderzyæ siê w pier¶, a jeszcze lepiej w g³owê (m³otkiem)
Lepiej jednakw pier¶ bo m³otkiem w g³owê - mo¿e byæ z tego jakie¶ nieszczê¶cie
Pó¼niej ok. 1930 roku, po otwarciu zajezdni "Rakowiec", tego typu s³upy postawiono na Opaczewskiej, co ³adnie widaæ tu
http://i30.tinypic.com/29ln4wp.jpg
Sory za g³upie pytanie ale jak± dok³adnie ulicê przedstawia to zdjêcie? Grójeck± czy Opaczewsk±?
I gdzie mie¶ci³a siê zajezdnia Rakowiec?
Kolejne pytania z serii wiem ¿e nic nie wiem
Survey06 i Roox wstawili zdjêcia pokazuj±ce jedn± trakcjê trawmajow± widoczn± po prawej stronie zdjêcia. Zastanawiam siê jaki to kierunek - pó³nocny czy po³udniowy? Rozumiem ¿e pó³nocny i tor tramwajowy przebiega³ po prawj stronie jezdni. Zgadza siê?
Drugie pytanie to czy na zdjêciu drugim w po¶cie 27 ten murek widoczny po obu stronach ulicy mo¿e oznaczaæ to ¿e do³em przebiega linia koleji radomskiej?
Niestety nie mogê tego wszystkiego posprawdzaæ na ortofoto bo od 3 dni u mnie nie dzia³a Te¿ tak macie?
Offline
administrator
£omatko, ile pytañ...
Je¶li nikt mnie nie uprzedzi, spróbujê odpowiedzieæ, ale to chwilkê potrwa, bo bêdê musia³ obejrzeæ zdjêcia . Jedno jest pewne - barierki istotnie pochodz± z wiaduktu. A zajezdnia mie¶ci³a siê po po³udniowej stronie Opaczewskiej.
Co do najnowszej mutacji ortofotomapy... szkoda s³ów.
Offline
miglanc
emka 1471 napisał:
Sory za g³upie pytanie ale jak± dok³adnie ulicê przedstawia to zdjêcie? Grójeck± czy Opaczewsk±?
I gdzie mie¶ci³a siê zajezdnia Rakowiec?
Kolejne pytania z serii wiem ¿e nic nie wiem
Survey06 i Roox wstawili zdjêcia pokazuj±ce jedn± trakcjê trawmajow± widoczn± po prawej stronie zdjêcia. Zastanawiam siê jaki to kierunek - pó³nocny czy po³udniowy? Rozumiem ¿e pó³nocny i tor tramwajowy przebiega³ po prawj stronie jezdni. Zgadza siê?
Drugie pytanie to czy na zdjêciu drugim w po¶cie 27 ten murek widoczny po obu stronach ulicy mo¿e oznaczaæ to ¿e do³em przebiega linia koleji radomskiej?
Niestety nie mogê tego wszystkiego posprawdzaæ na ortofoto bo od 3 dni u mnie nie dzia³a Te¿ tak macie?
To ostanie foto przedstawia Opaczewsk± w kierunku Grójeckiej. Zarówno budynek na pierwszym planie (Grójecka 104), jak i szko³a stoj± do dzi¶, choæ ten pierwszy nieco rozbudowano. Szko³a ma natomiast obecnie p³aski dach i za bardzo nie widaæ jej zza bazarku.
Zajezdnia Rakowiec mie¶ci³a siê u zbiegu Opaczewskiej i Szczê¶liwickiej, na wprost wylotu Piotrkowskiej.
Foty z pojedynczym torem zrobione s± w kierunku pó³nocnym. Tor przebiega³ wschodni± stron± ulicy - tak brzmi to lepiej, w ka¿dym razie wiêcej wiadomo. Te murki to barierki na wiadukcie.
A bia³a kamienica po lewej stronie Grójeckiej poni¿ej wiaduktu, te¿ do dzi¶ stoi - na rogu obecnej W³odarzewskiej.
A ortofoto dzia³a, tylko zmieni³o adres i wygl±d
http://www.mapa.um.warszawa.pl/mapa/Map … Historical
Offline
administrator
roox napisał:
ortofoto dzia³a
I to jak dzia³a
Jako¶ wola³em poprzedni± wersjê. Ta jest dziwna, wolna i w ogóle jaka¶ taka...
Offline
U¿ytkownik
chrisfox napisał:
roox napisał:
ortofoto dzia³a
I to jak dzia³a
Jako¶ wola³em poprzedni± wersjê. Ta jest dziwna, wolna i w ogóle jaka¶ taka...
to fakt ¿e jaka¶ taka... gorsiejsza.
A swoj± drog± zamiast rze¼biæ pytanie o Zajezdniê na Rakowcu wystarczy³oby jakbym podpyta³a siê o nowy adres orto. Jak wó³ jest tam ta zajezdnia zanaczona
Offline
administrator
A w ogóle, co chwila widzê informacjê, ¿e modernizuj± serwer. Dopiero to dziadostwo uruchomili i ju¿ modernizuj±? Ch³am straszny, takie mam wra¿enie.
Offline